Det är mycket som rör sig i lilla Victorias huvud...

Tjena tjena happy people!
Tänka sig att det finns några som klickar sig in här trots min dåliga uppdatering. Jag antar att det nu händer för mycket grejer. Jag finner inga ord på hur jag känner och vad som sker. Haha. Så kan det vara. Jag befinner mig i ett mållöst tillstånd kan man säga.

Jag har spenderat mycket tid i Göteborg de senaste två veckorna. Åkte hit 14:e februari, stannade till den 24:e då jag åkte hem med mamma och pappa. Sen åkte jag spontant ner igen den 26:e och ska stanna här tills imorgon, fredag.
What can I say? Jag trivs som fisken i vattnet. Har bott dessa dagar hos min kusin som har egen lägenhet som bara ligger 7 min ifrån centrala Göteborg. Man kan nog säga att jag fått testa på lite hur det är att klara sig själv, vilket är jättenyttigt. Jag har hunnit med mycket. Att utforska kollektivtrafiken här är en liten utmaning, men när man lyckas ta sig till den önskande destinationen med buss/spårvagn så känner man sig riktigt stor, duktig och bra. Gilla!

Imorgon åker jag hem. Men det känns helt okej ändå. Jag har en fin helg som väntar. Jag fyller 20 på söndag så då blir det kalas med familjen, mormor & morfar och kanske farfar, vem vet?! Lite lagom mysigt som jag gillar att ha det. Pffff... 20 hela år... tänka sig, lilla Victoria. Det jag fasat för så länge sker på söndag. Men nu så här nära inpå känner jag mig faktiskt lugn... vilket är gött. Jag ser till detta år med stor förväntan. Förväntan på hur jag kommer vara, hur jag kommer utvecklas, men framförallt vad Gud har för planer för mig, vilka nya drömmar som väcks till liv och vad Han kommer överaska mig med... För om det är något Gud verkligen gör är det att överaska! Som jag så många gånger skrivit: God surprises you when you LEAST expect it!


Ja.. det där var i alla fall några saker som jag lyckades överföra från min söndertänkande hjärna. Det är som sagt mycket som rör sig i lilla Victorias (som förövrigt snart inte är så liten längre) huvud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0