Runnin'

Hello hello!
Vet ni vad? Jag har börjat träna lite smått. Haha. Helt sjukt. Men jag fick panik. Insåg att min livsstil höll på att braka ihop. Den var inte hälsosam. I flera veckor har jag suttit i soffan med min laptop i knäet och käkat onyttigheter och sedan fått ångest över att jag gått upp några extra kilon, och det är verkligen inte kul att känna så. Dessutom kände jag mig trött och som jag levde i en bubbla. Inte kul. Så jag gick på stan förra onsdagen och kände bara att jag skulle köpa ett par löpartights. Köpte ett par billiga på Cubus och sen dagen efter sprang jag (joggade rätt långsamt) 4 km utan att stanna. Wow, säger jag. Jag har alltid hatat att jogga och tyckt att det varit såååååå JOBBIGT! Men efter jag sprang dessa km fick jag lite självförtroende och kände bara oh yeah, jag ska börja göra det här för jag mår så bra av det, och det är faktiskt sant. I clear my head while I'm running liksom och det är så underbart gött. 

Jag har sagt till mig själv nu i början (detta är en slags omställning, är ju som sagt inte van att träna alls, haha) att jag ska springa 2 gånger i veckan och verkligen hålla detta. Sen kan man ju öka om man känner för det. Men två gånger i veckan 4 km är riktigt bra nu i början känner jag faktiskt. Yesbox, it's how I roll. Så nu är det dags för en liten springtur. 

Ha det gött alla. Kraaaam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0