I am beautiful as I am



Hej, nu går jag mot strömmen lite! Jag visar mig utan smink whoho för att bevisa (mest för mig själv hehe) att vi tjejer är vackra utan kletet. Så alltså sitter jag här och säger att jag är vacker (du också) även om jag är vinterblek, har spruckna läppar och utväxta ögonbryn och är svullen i hela ansiktet. Det är modigt att säga. Jag skulle inte våga säga det om det vore för något år sen, men nu gör jag minsann det! Let's face it girls, att vi är fina som vi är! Tror att ni behöver ta in det allihop! Det känns mycket bättre då och självkänslan växer när vi känner oss nöjda över oss själva. Så det så! Börja tycka om dig själv som du är!!

Kände att jag ville skriva lite tankar om detta till alla fina tjejer som läser detta. Vi är såna experter på att nedvärdera oss själva, hur vi är skapade (tro mig: jag vet). Det är så lätt att jämföra sig med andra osv. MEN det kan man också sätta stopp för, det är bara att börja gilla sig själv och tala in orden: "jag är vacker som jag är". Visst ser man ingen förbättring på en gång, men om man säger det till sig själv varje morgon innan man går till skolan och sen varje kväll innan man går och lägger sig så går det tillslut in, I promise! På så sätt har jag fått bättre självförtroende. Och vet ni, det finns inget underbarare än att vara nöjd med sig själv. Jag önskar verkligen att alla kunde få uppleva den här känslan, och det är därför jag delar med mig av detta för varje tjej i den här världen förtjänar detta, att få känna lyckan över att vara sig själv.

Lite tankar från hjärtat. 
Just nu lyssnar jag på mysig musik, typ Taylor Swift, she's great actually! Samtidigt plockar jag lite i mitt rum för att få det snyggt innan den här sega dagen är slut. Jag ska hinna göra lite andra saker också; läsa ut min bok och sedan börja recensera lite smått osv.

Hehe, so I better get goin'. Ha det underbart alla vänner! Kram kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0