Dröm

I fredags hände det saker. Det pirrade i magen hela dagen. Vi läste igenom manuset till vår kära musikal som jag bara älskar!! Musikalen heter Dröm och den kommer utspela sig under 1800-talets första hälft och handla om just drömmar, om att våga fullfölja sina drömmar. Tycker det passar så bra eftersom det är så viktigt att våga följa sin dröm. Jag vet själv hur svårt det kan vara. De flesta av oss som tar studenten är mitt i en svacka just nu (åtminstone jag). Jag kan känna mig förvirrad och ha förundran över vad i all sin dar jag ska göra med mitt liv efter studenten. Kommer saker och ting att lösa sig? Men på nåt sätt har jag kommit underfund med att att drömma, det skadar väl inte? Så jag ska minsann ledas av mina drömmar och se var de leder mig. Period.

I musikalen har jag en roll (ja, tänka sig, att jag fick en roll.. det är helt otroligt), den är lagom stor, precis som jag önskade. Jag ska få sjunga en helt egen musikallåt, vilket är så fantastiskt att inte ens ord räcker till. Jag ska spela en cirkusprinsessa. Det är verkligen en dröm... Hihihi! VEM skulle tacka nej till att vara en prinsessa? Inte jag... I've always been dreaming of being a princess... and whips, when June is near my dream will come true!!! Hihi. Åh, jag är mer än tacksam!!

Fredag var en riktigt bra dag by the way. Hoppas din var minst lika bra!!




Kommentarer
Postat av: Alida

Det är klart att allt kommer att ordna sig kära vän! <3 Btw, när ska ni spela upp den? :D

2012-01-22 @ 13:33:44
URL: http://alidaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0