The most beautiful thing about christmas

Hejsan allihop som förhoppningsvis sitter inne med tända ljus i denna vinterkyla! Det gör i alla fall jag. Vedspisen är tänd och sprakar för fullt också, vilket jag tycker är riktigt mysigt. Julstämningen kryper sig fram, riktigt säkert. Adventsljustakar och julstjärnor pimpar fönstren och så ljus ljus ljus överallt. Love it! Igår, i sista stund, bakade jag och min lillebror lussekatter. Har aldrig gjort det förut, men lyckades riktigt bra. De blev supergoda och familjen gladde sig. 


Just nu längtar jag bara till julen alltså. Mina tankar far runt omkring hela tiden så mycket att jag får ont i huvudet... Jag får lugna mig emellan varven och säga till mig själv: "Victoria, det löser sig!" och såklart det kommer, men som sagt längtar jag efter ljuvligheten och gemenskapen som julen bringar. Jag älskar stämningen. Jag älskar att få samlas med de nära och kära människorna man har som man inte varje dag träffar och fira att vår Kung är född, en son är oss given, Guds älskade son Jesus. Tänk att ett sånt litet knyte kom att betyda så stort och mycket för mänskligheten. From the highest of kings to the lowest of men. Tänk att det lilla barnet kom till världen för att frälsa den, eller kanske ännu bättre att skriva: för att rädda. På engelska betyder nämligen att frälsa save och det förklarar hela saken så mycket bättre. Det är bara så otroligt. Är det inte värt att fira??? Haha jo!!! Och därför älskar jag julen. Jag känner nog aldrig så mycket frid som när vi sitter där vid julgranen, omgivna av ljus och de nära, lyssnandes på julevangeliet. Hela mitt väsen fylls och jag bara gläder mig i Herren. Tänk att Han älskar oss så mycket. His love for us came down to set us free. Oooh how he loves us. Ja, detta fylls jag med och jag kan inte annat än att le och säga till Honom att I love HIM back. Haha. Så jag fröjdas verkligen under denna dag speciellt mycket. Frälsaren är född -- our Savier is born -- There is hope. Det är vad julen är och betyder för mig. Visst är det mysigt med klappar och att ge varandra gåvor, äta gröt och titta på Kalle Anka. Men asså, det är ingenting emot det jag skrivit ovan. Jag har redan fått den största och finaste och bästa och helt otroliga julklappen redan av min pappa. Jesus. And that's the most beautiful thing about Christmas. 

Jag fick nu vad jag ville ha sagt. Nu ska jag lägga in lite ved i spisen och sedan gå upp och skrubba toan så att jag kan glädja min föräldrar ännu mer. 

Ha det gött! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0