God surprises you when you least expect it

Hej!! Idag var det en intressant, spännande och nervös dag. Det var första gruppmötet med jobbkonsulten. Min dag såg ut ungefär så här: 
Jag vaknar klockan sex, klär på mig, springer till badrummet och gör diverse viktiga grejer, äter frukost, åker till stan, glömmer matlådan hemma, tar en kaffe latte på McDonald's, chillar där, vandrar sen till ica för att köpa en sallad, vandrar bortåt mot min jobbcoach, blir föreläst och skriver CV i sex timmar, sen shopp shopp in till stan för att inhandla lite julklappar (då var det avklarat), sen skynda till bussen och nu sitter jag här hemma och myser. Lyssnar på massa lovsång så livet är gött. 

Hela dagen har varit gó, men det var sjukt igår alltså. Har nog aldrig blivit så överaskad och glad samtidigt. Haha. Tänk er att jag sitter och har en seg vanlig tråkmåndag framför datorn och kollar runt efter lite jobb, suckar och bara... Aaaaahhhhhhhh... Gud... hur kommer det att bli? I flera timmar suckar jag, har lite ångest, försöker tänka på annat ett tag, kollar efter lite mer jobb. Sen går det några timmar och det är eftermiddag och jag tänker: "jahopp.. vad har jag lyckats åstadkomma idag?" Sen efter ett tag ringer telefonen och jag känner inte igen numret. Lite nervöst svarar jag: "Hej, det är Victoria." och får svaret: "Hej, mitt namn är * och jag ringer från * och du hade ju sökt jobb hos oss och jag har bläddrat igenom ditt CV och tyckte det var intressant, så jag vill kalla dig till en arbetsintervju", något i stil med det sa hon och jag bara tänkte: WHAAAAT?!?!?!!? Alltså hjärtat stannade typ och jag kände ruset av lycka bara forsa igenom mig. Haha. Och efter detta samtal hoppade jag typ av glädje och tacksamhet. ASSÅ GOD SURELY SURPRISES YOU WHEN YOU LEAST EXPECT IT! Haha. Asså what an answer to my prayers. Haha. Jag skakar typ i hela kroppen så fort jag tänker på det. God is so good to me, Han hjälper mig hela tiden... löser saker. Imorgon ska jag liksom på intervju... heeeelt crazy galet. Jag ska inte bli för naiv och tro att jobbet är mitt, men ärligt talat är jag så lycklig bara över att jag blivit kallad till en intervju... haha... Like I never thought it would happen... Men Gud Han ser till allt. Är givetvis lite nervös och så nu, men jag tror nog att det hela ska gå vägen. Gud är med mig, det känner jag. Han är väldigt nära och jag älskar det. Han är ju bäst alltså. Åååååhhh. Kan inte riktigt beskriva min tacksamhet till Honom. I LOVE HIM SO WELL. THANK YOU LORD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0