Jazzsingers

Åh käre värld! Jag lyssnar på jazz och åh, vad jag älskar det! Just har jag kört in mig på Julie London. Hon är helt amazing. Hon sjunger precis sån jazz som jag älskar, och hennes röst är så lugnande och vacker. Den är rätt låg och jag kan luta mig tillbaka och mysa i min säng. Hihi! Man kanske skulle testa på att sjunga jazz någon gång, det är ju riktigt mysigt och fyllt med känslor till skillnad från klassisk sång som typ bara är pipigt. Haha. Mmm, människor. Jazz är fint! 

Förutom att jazz är fint så var den tidens sångerskor riktigt fantastiska på att klä sig snyggt. Kolla liksom:



Julie London 50-tal



Jazzdrottningen "Billie Holiday"  - 30-tal

Whoho! Annars förbereder jag mig inför skolan imorgon. En ny vecka, nya möjligheter. Man ska alltid tänka på positivt - no matter how hard the wind blows. Nu är jag taggad här förstår ni. 
Det är nämligen så att jag har mycket på g. Har en liten spelning om två veckor, sen är det konsert med skolan, audition osv. Så jag har jättemycket att öva på.. Hehe. Men som tur är är det ju kul!

Aja... soon it's time to go off to bed! Good night beautiful people!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0