Förebild

Jag har hittat en förebild. Oh, vad jag vill vara som henne.

Min dag har varit jättebra. Tänk vad lite matematik man förstår, ett överaskande samtal och en underbar talkshow kan göra gott. På Stevn:ns intervjuvade man en äldre dam som innerst inne var det motsatta. Vilken själ hon hade. Även om hon varit med om hemska saker i livets tidigare skede var hon tacksam, tacksam över att Gud varit med henne och räddat henne ifrån det värsta. Nu bådar hon gott på Stockholms gator och gör allt för att trasiga människor ska få sina sår läkta. Fattar ni vilken underbar kvinna? Hon är hela 75 år gammal och gör stordåd. Hon är också min förebild. Jag skulle verkligen vilja bli som henne när jag blir äldre. Man kan ju åldras utåt, men inte inåt. Nej, jag ska alltid se till att vara ung på insidan, och Herren ska få leda mig på rätta vägar och hjälpa mig hjälpa andra. Jag vill verkligen göra någonting med mitt liv!

Efter den härliga Talkshowen följde jag med Alida och Dennis (en av de finast paren som finns) och käkade hamburgare på Max. Vi hade det trevligt, pratade och fotade söta bilder med Dennis iPhone. Låter inte det mysigt?

Nu till projekt fasta:
Japp... Det är tänkt så att jag ska fasta. Jag har funderat på att fasta ifrån skräpmat (som så många andra). Jag har verklgien varit för onyttig på senaste tiden och faktum är att man mår dåligt av det. Det har blivit flera mål skräpmat i veckorna, vilket inte bara känns i magen utan också i plånboken, och det är inte värt att nästan hela studiebidraget ska gå åt det... NEJ! Därför ska jag fasta ifrån skräpmat.

TID: 14 dagar!

Hoppas på att det ska gå bra! Med det slutar jag och säger godnatt. Imorgon är jag också ledig! Whihooooooo!



Kommentarer
Postat av: Anna-Göran

Vackra varelse. Du är så klok redan, ibland önskar jag att jag också kunde vara så klok

2011-03-14 @ 13:01:43
URL: http://annagorans.blogg.se/
Postat av: Julia

SV: Hon var verkligen underbar. Tänk vad fin världen skulle vara om det fanns fler som Elise..!

2011-03-14 @ 19:52:16
URL: http://primafacie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0