Lagar mat

God kväll! Jag sitter och väntar på att potatisen ska bli klar och att fisken ska tina upp. Håller på att laga mat till min bror och jag. Vi jobbar för fulla muggar om dagarna och är helt slut när vi kommer hem. Har tänkt att steka fisk och göra någon god gräddig sås av spat med lite dill, peppar, buljong och salt till, kanske? Vad tror ni? Blir det gott?

Mina ögon vill just nu stängas och kroppen vilas... och koppla av ska jag minsann göra. Måste försöka lägga mig tidigare om kvällarna. När jag vaknar är jag typ ett vrak med blålila ringar under väldigt trötta ögon och allt är som en dimma i huset... Jag vet ärligt talat inte vad jag håller på med... haha, jo men.. fattar ni grejen? I alla fall blir det bättre när jag går ut och börjar cykla till bussen för då får jag frisk luft... Men sen när jag kommer till jobbet, går in och sätter mig och tar min kopp kaffe (svart.. höhö) blir det nästan svart för ögonen igen... Ögonlocken vill inte hålla sig uppe.. hehe. 

Men i alla fall... Nu snart när maten är klar ska jag pyssla om mig lite och ta en dusch... Det är viktigt att slappna av förstår ni... Och jag är jätteäcklig som gått i fett hår som nu också är fullt av gräs... haha.

Hoppas ni alla har ett fint sommarlov! Ta vara på det, det är viktigt! Ta också vara på era vänner som finns runt omkring er.. Uppmuntra dem, ta hand och bry er om dem, krama dem, lyssna på dem och gläd er åt dem. Vännerna är de finaste och dyrbaraste människorna vi har omkring oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0