Jag gråter

Jag gråter när jag lyssnar på Adagio for Strings Op.11 - Samuel Barber
Jag gråter när jag tittar på Passion Of The Christ
Jag gråter när jag får höra fina saker av människor jag tycker om
Jag gråter nästan varje gång när jag inser att jag misslyckats med något jag kämpat med
Jag gråter på kvällen innan jag ska hålla ett tal för att jag är rädd
Jag gråter när jag inser att jag faktiskt håller på att förlora en vän
Jag gråter när jag får för mig att jag inte kan bli något
Jag gråter när mina vänner gråter
Mest gråter jag för att jag inte kan sluta

Alla gråter mer eller mindre. Alla gråter för olika saker. Jag är blödig. Jag gråter ofta när jag skriver inlägg här på bloggen (det där lät extremt töntigt, men det är sant), när jag skriver med nära vänner på Facebook, när jag är sårad så klart och när jag är arg. Då svider mina ögon och tårarna bränns. 



Men sen är det ju över. Man torkar sina tårar, andas lite och går vidare. Så brukar jag göra. Det känns oftast bra efter man har gråtit ett tag. Det känns inte lika tungt längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0