He's the reason

"You need to grow, let Him rebuild that house within you...
and pure your heart"



Just nu vill jag bara känna mig så här lycklig som jag ser ut på bilden. Det är jobbigt att inse att livet inte är en dans på rosor, att det inte är så enkelt som vi trodde att det skulle vara. Vi kan känna oss väldigt små när vi tänker på världen och allting som ligger bakom den. Vissa tror på Big Bang-teorin, andra på sin religion och resten kanske inte tror på någonting. Jag kan öppet säga att jag tror på Gud, på att Gud älskade denna världen så mycket att han utgav sin enfödde son för att de som tror på honom inte ska förgås, utan få evigt liv. Jag tror att Jesus levde på jorden, att människor följde efter honom, försökte vara som honom, blev botade från sjukdomar. Jag tror också att det fanns folk som föraktade honom, så som överste prästerna och romarna. Jag TROR framförallt att Jesus dog på korset och tog med sig all synd och att han sedan UPPSTOD, så att vi skulle kunna bli förlåtna och få evigt liv. Jag tror så mycket på min Gud, att han verkligen skapat världen, att han tänkte att den här världen skulle bli något vackert. Jag älskar honom för att han är så barmhärtig mot människan; att han skapade oss utifrån sin egen avbild med en fri vilja. Jag älskar honom för att han ger alla en ny chans i livet. Att han aldrig slutar knacka på dörren, han ger aldrig upp. Han vill finnas hos oss för han älskar oss människor precis som vi är. Jag älskar honom. Det är för honom jag kliver upp ur sängen varje dag. Det är för honom jag försökte en gång till för jag vet att han finns vid min sida, att han vill det bästa för oss alla, och att han tar emot oss när vi faller. 

Kom ihåg att det här är vad jag tror på. Kom också ihåg att du är helt underbar som du är.

Ta hand om er!
Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0