Veckan som var...

Hej! Som ni förstår är det väldigt svårt för mig att hålla min kära blogg uppdaterad. Tiden räcker inte till, så är det! Jag är fullt upptagen med skolan nu för tiden. Det är prov, inlämningar, muntliga redovisningar och massor av musikprojekt om vart annat. Det ska ni veta. Det är både kul, jobbigt, hemskt, skrattretande, trött - och slitsamt, spännande, lärorikt och intressant. Ja... Man kan egentligen skriva en hel roman av en massa ord. Ha ha. 

Förra helgen kom i alla fall min kära Olivia hit till mig. Hon är min kusin och vi hade det riktigt trevligt här. När vi inte tittade på Pride and Prejudice pratade vi om framtiden. Det var fint. Tänk vad lite man vet om vad som kommer hända, tänk hur allting bara kan falla på plats eller förändras helt. Allting är verkligen relativt. På måndagen efter helgen gjorde Olivia i alla fall ett studiebesök på min skola. Hon fick delta och vara med på olika musiklektioner. Det var mysigt att hon var med. Hon lyfte den tunga stämningen som man kan röras vid av på en måndag, om någonting till exempel går snett. Olivia är fin. Jättefin.

I torsdags skrev jag prov. Usch och fy vad jobbigt det var. Inte att det var så värst svårt. Det var bara helt enkelt jobbigt att sitta i två hela timmar att skriva ett onödigt prov i svenska B. Vem i all sin dar bryr sig om isländsk fornnordisk mytologi och litteratur egentligen? Allt som innebär asatro, Snorre Sturlasson, Egil Skallagrimson fångar inte min uppmärksamhet så värst lätt. Så är det ska ni veta. Ha ha. Som tur är har jag läst klart om eländet.

Resten av vecka 4 rullade på som den skulle. Jag hade en hyffsat bra imp-lektion i fredags och fick också reda på provresultat i samhällskunskap A. Wow, ibland kan man bli så lycklig för ett sådant. Jag fullständigt älskar att få bra betyg när jag kämpat så hårt för ett. Good work!

Men nu ni kära läsare så ska inte jag sitta här längre. Kl. 16.30 ska jag faktiskt på körövning i missionkyrkan och träffa fint folk, och innan det så lär jag bli tvungen att plocka ordning i mitt rum. 

Ha en trevlig lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0