I Rymden Finns Inga Känslor

Igår var det cell som vanligt på onsdagar. Men ingen vanlig cell. Vi beslutade nämligen oss för att se på bio. I Rymden Finns Inga Känslor. Vad ska man säga egentligen? Kan man på något sätt förklara hur mysig den var? ÅÅåå. Den var så galet värd att se. SE SE SE DEN. Ni kommer inte ångra er alltså. Lätt bästa svenska filmen (så vitt jag vet.) Den handlar om Simon, han har asberger, han älskar rymden för att det inte finns några känslor där. Han har sin trygghet i sitt låtsas-rymdskepp för där kan ingen röra honom. Han älskar cirklar och att komma i tid är någonting viktigt. Tid styr nämligen allt. Och någon som hjälper honom med att komma i tid är Sam. Men allting rasar samman en dag, då Sams flickvän Frida sticker ifrån lägenheten. Hon som brukade diska vägrar komma tillbaka och allting blir värre och värre. Simon känner sig obekväm. Saker och ting fungerar inte längre som de ska. Därför börjar han leta rätt på en ny flickvän till Sam. Han letar efter svar till ekvationen. 

Gå och se den med er. Nu tänkte jag sticka ner och öva lite. Blev ju inget igår eftersom jag inte kände någon motivation alls. Men nu så. Nu ska det bli av. Sjunger en massa musikal just nu faktiskt... så det är jättekul!



Nu framöver går jag i min svarta kappa varje dag till skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0