Hemma från skolan

Jag är hemma idag. Jag kände redan igår att allting skulle bli så otroligt mycket värre om jag skulle gå till skolan på fredagen. Jag har varit så otroligt oengagerad den här veckan, har inte haft någon ork, har haft svårt att koncentrera mig. Det känns som det är ett litet fult monster innanför mitt ansikte som älskar att få mig att må dåligt och att göra så att jag inte kan andas igenom min näsa. Nu tror jag att han skrattar åt mig också. Men som tur är finns det ju nässpray som lindrar täppan för några timmar, så på nätterna kan jag sova.

Men nu, efter lite psykologi-plugg, ska jag samla på mig lite kraft och koka ihop något som man kan äta. Sen ska jag göra några tal i matteboken och krypa ner i soffan. Kanske sätta på någon mysig film? 

Hejdå! Jag skriver nog nåt mer någon annan dag. Orkar inte skriva när jag är sjuk. Måste spara på krafterna tills nästa fredag, då det gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0