Victoria betyder segrarinna

Hej hoj hoj! Här har vi absolut inte kommit iväg än. Sitter och knappar lite här i väntan på att vi ska brumma iväg in till stan. Det var så längesen vi hade en sån här "familjedag." Det ska verkligen bli trevligt, och vet ni vad? Jag känner att min oro har börjat lägga sig lite i alla fall. Jag började nämligen skriva lite på mitt tal idag. En liten inledning så där. Känns jätteskönt. Jag har ju inte gjort annat än att vila under lovet, men jag har ju varit så trött och så OPEPP på att sätta mig med varken psykologin, svenskan eller matten. Jag har med andra ord inte orkat tagit tag i mitt liv. Haha... Jag spiller mina dagar som jag spiller tårar. MEN ÄSCH, nu är det skärpning! Hatar att gå omkring och vara deppig hela tiden, och jag har ingen annan än mig själv att lägga skulden på... för det är ju jag som väljer. Egentligen är det så faktiskt, och det enda jag behöver klura ut är hur man får hjärnan att lyssna på vad mitt hjärta vill ha sagt.

Jag slår nästan vad på att min hjärna inte tycker om mig så mycket. Jag tror att jag är lite för hård. Jag menar, alla dessa tankar som slår mig dag ut och dag in:

"Victoria, kan du inte bättre?"
"Titta på de andra därborta?"
"Vad håller du på med, är du Miss Looser on earth?"

Bla bla bla. Ni måste tycka att jag är konstig, I guess I am too. Men bara för att jag är det behöver jag inte vilja vara det. Jag jobbar på det. Jag jobbar på mycket och jag har egentligen kommit såååååå långt, om ni visste hur jag var i typ femman. Ajajaj, lilla tjejen. Jag var lilla tjejen som verkligen inte hade något att säga till om. Så WOW vad jag har kommit långt. Det är värt applåder! Och jag tänker inte ge upp. Det ska bara bli bättre och bättre. 

Är du Miss Looser on earth? Nej, jag är Victory. Victoria betyder seger. 

Väldigt osammanhängande, skrev bara ner lite som dök upp i huvudet. Kallar detta för lite pepptalk! Behöver sånt då och då. Behöver se verkligheten och jag antar att jag kan se den mer när jag skriver av mig.



Hah. Nu kommer typ allting på samma gång - det blir ett långt inlägg! Här är i alla fall my daily look. Jag går i gamla Lewisjeans (bäst) och en randig tröja från Ginatricot. Love'em both. 

Nu lyssnar jag på Bruno Mars - Just The Way You Are. Wow. Jag älskar låten alltså! When I see your face there's not a thing that I would change, 'cause you're amazing just the way you are and when you smile, the whole world stops and stares for a while.

Den ska jag gå och sjunga på idag. See ya foxes!

Kommentarer
Postat av: malin smith

Oh yes girl! You're a winner! (y)

2010-11-06 @ 23:27:21
URL: http://thelovedone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0