Se det på ett positivt sätt

Halli hallå!

Den här dagen har absolut inte varit intressantare än den förra. Jag har läst en hel del i Twilight och kommit en bra bit på väg. Jag har också spelat piano, lagt ner mycket mer tid på det än igår faktiskt. Och just nu i dagsläget känns det inte som om mitt piano uppspel på termins, imorgon, kommer gå något vidare. Usch! Jag är verkligen inte van att spela upp inför folk. Det är så irriterande. Tappar dessutom bort mig, vilket inte känns så bra.

Men det är väl ändå att bara se det positivt och tagga. Jag lär mig faktiskt något av det här. Om det går jätte dåligt, vad kan hända? Jo, jag kanske får ett sämre betyg men jag lär mig ändå. Så småningom lär jag mig att handska min nervositet. Shit happens. That's true. Malin, en tjej i min klass, brukar säga det till mig när jag är nervös inför något i skolan. Det är sant och tänk vad tråkigt det skulle vara om allting bara gick jätte bra hela tiden? Jag tycker att det är bra att det går lite upp och ner ibland för omväxlingens skull. Det får än att vara skärpt och koncentrerad. Visserligen blir man nervös och fylls av ångest, men man lär sig också att kämpa. Att aldrig ge upp.

Jag har fått kämpa jätte mycket i mina skoldagar. Jag kämpar alltid med någonting varje dag. Jag är liksom inte tjejen som har det lättast för sig i skolan. Jag pluggar, kämpar på jätte mycket och har väldigt höga krav på mig själv. Jag vet liksom var jag vill. Oftast når jag kanske inte dit och jag kanske blir lite ledsen men jag ger inte upp. Jag ser hela skolan och betygen som ett blodigt allvar. Jag vill så gärna ha bra betyg och jag kanske kan få det någon gång, på riktigt, inte bara drömma om det.

Jag tror också att det vi misslyckas med gör oss starkare och vi växer och växer hela tiden. Jag tror att det är så livet ut sen, när man blir vuxen och sedan pensionär också. Livet kommer alltid med någonting nytt man kan lära sig av. Det jag behöver lära mig är att försöka se mig själv på ett sundare sätt, på ett verkligt sätt. Att jag verkligen är bra som jag är. Detta är inget problem som bara jag har utan alla människor har nog problem med det, bara att vissa kan visa det tydligare än andra.

Oj, det där blev väldigt långt men jag kände att jag behövde skriva av mig lite. Känns faktiskt skönt att bli av med en massa tankar innan termins. Det gäller att vara glad, låta utstrålningen flöda och se det som vi tycker är lite svårt och jobbigt på ett positivt sätt.

Ha en jätte fin söndagskväll nu allihop, ni är guldvärda. Glöm inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0