Mormor och morfars sommarställe

Hej och god förmiddag! Fy vad jag har sovit dåligt i natt. Jag försökte sova i mitt rum efter vi öppnat tvär drag, men gick det? Nej! Det hela slutade med att jag fick gå ner till undervåningen och lägga mig i soffan där det var lite (pytte pytte pytte lite) svalare. Kan nog säga att jag inte sov som en söt liten prinsessa i natt i alla fall. Minns att jag vaknade någon gång vid tre och fyra på morgonen. Suck! Försökte somna om men alla dessa irriterande flugor förstörde allt. De ska jämt hålla på och surra en i öronen och kickla en på benen. Faktiskt hatar jag dem. Det skulle inte göra något för mig om de inte fanns. 

Idag blir det inte en hänga-hemma-och-slappa-dag, utan hela familjen åker till mormor och morfars sommarställe för att fira morfar som fyller år. Vi kommer vara borta till tisdagen tror jag att det är sagt, så jag kommer inte uppdatera bloggen förens där efter (men kameran hänger ju ändå med så det blir bilder). Så är det. Det ska faktiskt bli grymt skönt att åka dit. Jag älskar att vara där. Det är så vackert. Mormor och morfar bor i en gullig liten röd  stuga med vita knutar som  har ett gästhus jämte sig (där vi ska sova då) som heter Farfars rum (mammas farfar bodde nämligen där när han levde). Det går en liten gullig grusgång upp till deras stuga från lantvägen man åker på för att komma dit. Om du skulle ställa dig på deras grusgång skulle du se deras sjö som kallas för Annsjön. Du skulle också se all vacker natur runtomkring. För att komma till sjön får man gå en liten bit på lantvägen. Man passerar gamla hagar och andra gulliga hus där våra släktingar bor. Om du visste vad härligt det är att gå där. Så fort man går förbi någons hus vinkas och hejas det. Efter man har badat och går vägen tillbaka kan det hända att man blir bjuden på fika någonstans och man blir så illa tvungen att hoppa studsmatta och se till småsysslingarna.

Hihi.. Det där var lite om mormor och morfars sommarställe. Men visst låter det mysigt? Hoppas att ni också har nåt sånt ställe att gå till ibland. Det kan vara skönt att bara rymma till en sån plats ibland kan jag tycka, där man kan vila själen och slappna av utan att tänka på alla jobbiga problem runtomkring.

Nog om det. Jag måste nämligen springa ut till bilen nu för vi ska strax åka iväg. Ha det underbart dessa dagar!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0