Novell

Jag tänker stänga ner datorn om fem minuter. Den har varit på så länge idag, och det som jag egentligen skulle göra blev ogjort. Det där med matten till exempel, vad hände med de där talen jag bara var tvungen att räkna klart i helgen? Och det där med övningen, varför glömde jag noterna i skolan? Varför, varför, varför? Jag orkar inte tänka mer på det, inte på skolan alls ibland.

Därför brukar jag skriva. Jag gillar att skriva noveller, särskilt noveller. Men kruxet är att jag bara hinner börja på dem. Jag fortsätter mycket sällan. Jag börjar på någon och börjar sedan med någon annan. Underligt. Tror ni att det beror på att jag är lat eller otålig? Jag kanske inte orkar vänta eller fortsätta på grund av att jag inte har någon inspiration. Det kanske är så det ligger till.

För inte för så länge sen började jag på en, och jag märkte att den kanske kan bli något bra. Den kanske till och med kan bli värd att läsa för många. Det hoppas jag. För jag tänker skriva klart den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0