11

Jag har skrivit klart min engelska redovisning nu. Puh. Jag undrar hur det kommer gå imorgon. Förmodligen så kommer jag haka upp mig på varje ord. Inte släppa min blick som stirrar ansträngt ner i anteckningarna, stödorden. Det kommer nog vara så. Att redovisa är verkligen det värsta jag vet. Det finns inget som jag hatar mer än det. Att stå inför folk och berätta något man kan. Det finns inget värre. Du klarar det inte. Rösten brukar vara skarp, som ett sånt där irriterande ljud kan vara för den som har tinnitus. I mitt huvud skriker den. Ibland känns det till och med som den vill knäcka mig totalt. Men jag ville inte knäckas. Jag vill integråtandes där ifrån. Utan jag vill vara bra, omtyckt, smart. Jag vill lyckas. Helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0