Månadslinser

Jag känner mig så lättat att det inte finns ord som kan förklara hur jag känner inombords just nu. Men det viktigaste är att jag känner som jag gör. Talet gick bra även om jag råkade haka upp mig på några ord. Det var mysig stämning och givetvis bara halvklass, så it was no big deal about it. 

Efter skolan rusade jag i alla fall ner till optikern för att undersöka min syn om den ännu blivit sämre, men nej då, det hade den inte. En annan sak vi kollade upp var månadslinser. Jag känner mig ärligt talat lite trött på glasögon nu, efter att jag haft det i ungefär två år. Nu har jag i alla fall ett par månadslinser som jag kommer testa nu i en vecka. Spännande. Det är ju mer ansvar nu när det gäller rengöringen av dem. Alldeles nyss gjorde jag faktiskt rent dem och det gick utmärkt. En annan sak om linserna är att man kan sova med dem. Haha, även om det inte skulle falla mig in att göra något sådant.

I morgon bär det av till kära huvudstaden, Stockholm. Sjukt mysigt. Vi ska titta på operan Figaros Bröllop. Har aldrig varit närvarande på en opera förut så det ska bli intressant. Innan operan börjar ska jag nog gå på stan och shoppa lite med Alicia ♥ Fin fint. Därför ska jag föra över lite pengar till kortet från mitt spararkonto!

God natt solstrålar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0