...

Nu är det så att jag börjar få ångest för det här skolarbetet jag började med idag. Jag ska ju hålla ett argumenterande tal på måndag och ännu vet jag inte vad jag ska prata om. Jag får seriöst panik. Samtidigt som denna ångesten har jag ont i magen och så tänker jag på andra skolarbeten. Allt känns så jobbigt. Usch. Jag hatar verkligen att prata inför folk, vet ni om det? Det är verkligen det värsta jag vet. Det finns liksom ingenting som är värre.

Jag kan inte samla mig heller. Min puls slutar inte öka ändå, illamåendet kommer inte försvinna och jag kommer inte sova fridfullt i natt. 

Seriöst, ibland blir jag så trött på skolan. Även trött på mig, mitt liv och särskilt mina känslor. Ibland önskar jag att jag till och med vore någon helt annan. Någon framgångsrik tjej. Någon jätte smart. Någon som är bäst på allt. Någon som aldrig behöver känna sig dum och helt värdelös. Men vet ni vad? Det finns ingen sådan tjej i mig och det kommer det aldrig göra. Hon finns i någon annan. 

Det är sånt här som knäcker mig varje dag. Mina tankar, känslor och drömmar. Jag förstår heller inte vad jag ska göra för att jag inte ska knäckas. Jag förstår ingenting. Är jag en sådan som aldrig ska förstå? Inte vet jag. Jag vet ärligt talat ingenting. Jag är så trött på det häääääääär. JAG ÄR SÅ SJUKT TRÖTT PÅ ATT VARA DEN DÅLIGA VICTORIA. Varför kan inte jag vara bra? Varför?

Kommentarer
Postat av: Malin

Den dåliga Victoria finns inte. Hon är en person som bor i ditt huvud och äter upp alla positiva tankar som finns där, för vet du vad? Du är den där jättesmarta, fantastiska Victoria. Du har så mkt talang, du är så smart och du kämpar och vägrar ge upp. Och vet du vad? Det finns ingen människa där ute som inte känner sig dum och värdelös. Inte ens den smartaste kan lyckas och vara bäst jämt. Sen vet du vad? Om du måste vara bäst på allt måste du vara bäst på att vara dålig också, det är omöjligt! Du är fantastisk på alla sätt och vis och du måste fokusera på de grejer du är bra på. Fokuserar du på det som är jobbigt blir allt jobbigt, fokuserar du på det som är jobbigt blir det inte lika jobbigt iaf! och jag lovar, det kommer gå bra på måndag, för du är bäst! Kram

2010-04-06 @ 02:56:41
URL: http://thesleeplessbeauty.blogg.se/
Postat av: melanie

jag tycker också det är sjukt jobbigt att redovisa. kvällen innan ligger jag alltid och överväger att skolka eller hoppas på att bli sjuk, haha det låter kanske sjukt, men sant. men grejen är att efter redovisningen så känner jag mig alltid stolt över mig själv för att jag har gjort nåt som jag verkligen tycker är jobbigt, så om du bara pushar dig själv så blir det liiiiteliiite lättare för varje gång! kram på dig

2010-04-06 @ 19:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0