Min dröm

Jag tror jag har pluggat matte i över två timmar. Hur mycket ska man egentligen läsa in på matteprov? Det känns inte värt att lägga ner flera timmar på något så onödigt... Hehe, nu tog jag väl i. Men matte är inte så där jätte viktigt för mig. Jag satsar inte på ett så högt betyg i det, för jag vet att jag blir lätt begränsad i det ämnet. Men det vore ändå en dröm om man lyckades komma högt.

Jag är nu inte den personen som har högst betyg och klarar sig bäst i skolan. Jag kämpar väldigt mycket med många ämnen. Eftersom jag är väldigt långsam av mig, hinner jag inte med allt i skolan, så det blir mycket att ta hem och plugga ifatt. Men jag har alltid haft en dröm, drömmen om att kunna stå där på studentdagen med kuvertet med de höga betygen i min hand. Jag vet nog inte om jag skulle skratta, gråta, skrika, sjunga eller jubla om det inträffade. För just nu känns det inte så.

Men om man får leva sig in i en fantasivärld, vad drömmer du om då?

Detta är en av mina drömmar. Att känna att man lyckas hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0