Julafton

Härliga julafton var igår. Helt ofattbart. Jag har verkligen inget grepp om tiden längre, har jag märkt. Tycker inte ni att det går alltför fort? Jag menar, var det inte sensommar nyss? Började man inte precis skolan? Det känns fortfarande som om jag nyss börjat gymnasiet. Men det har ju för allt i världen gått en termin. Helt sjuuukt.

Men åter igen till julafton. Vi hade det väldigt trevligt. Själv vaknade jag upp rätt tidigt, när jag försökte somna om så funkade det inte, så jag gick ner och tittade på tv med lillbrorsan. Jag satt nog där ett tag, gjorde mig i ordning efter frukosten som bestod av gröt och julskinka. Sen förberedde man allting. Släkten skulle ju komma vid fyra. Mamma och pappa städade för fullt. Jag och brorsorna förberedde en massa paket. 
    Släkten kom och vi hade det jätte mysigt. Vi åt julmat och efter det lite julgodis. Mumsfilibabba. Sen blev det allmänt mys, lite paket öppning och så vidare. På kvällen satte jag på tv:n och tittade på Sagan Om De Två Tornen. Efter det somnade man.

Fick ni nåt fint i julklapp?

Mina julklappar bestod av shampo, smink, rengöringscréme och pengar. Whooho. Jag är supernöjd! Tummen upp på hela julafton.

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0